טיפול קבוצתי בפסיכודרמה

 קבוצת פסיכודרמה בתל אביב.


אני מזמינה אתכם לחוויה מרגשת, התורמת לפיתוח הספונטאניות, האותנטיות והיצירתיות, ומתמודדת עם קשיים בתקשורת עם עצמך ועם הסביבה.

הפסיכודרמה תורמת לפיתוח מודעות, והעצמה עצמית, הרחבת הגמישות והיצירתיות במערכות יחסים בין-אישיים.  פיתוח חווית ערך עצמי והתמודדות עם קונפליקטים בלתי פתורים במערכות החיים השונות: זוגיות ומשפחה, עבודה, השתייכויות חברתיות, תחושות של דימוי עצמי נמוך, בדידות עצבות וייאוש.

משך הסדנה - מחזור ראשון: 4 חודשים – 16 מפגשים.
כל מפגש נמשך כ-3 שעות. בימי ג' בין 17:30 – 20:30

גודל הקבוצה מוגבל ל-8 משתתפים.

עלות הסדנה – 3200 ₪. 
(ניתן לפרוש לארבעה תשלומים)
מיקום: מרכז תל אביב. 

מנחת הקבוצה: מיכל א. עומר:

פסיכותרפיסטית ביצירה והבעה, מומחית לפסיכודרמה וליצירה מתוך הלא מודע.   

מטפלת, מדריכה, מנחת קבוצות, מורה ותלמידה.                                             

לימדה באוניברסיטאות: חיפה, ת"א, לסלי, מכללת גליל מערבי, ומכללת יזרעאל.

מזה כ- 30 שנה, מקיימת פרקטיקה פרטית.

מדריכה ביה"ת.

מטפלת מטעם משרד הבטחון.

לפרטים והרשמה

סיפור על "פריצת דרך" בטיפול,

בזכות השימוש בפסיכודרמה


ל. מטופלת צעירה. בת 32, אינטליגנטית מאד, משכילה ורגישה מאד, נשואה ואם לילדה בת 4 שהגיעה עם תלונה עיקרית שהיא חווה את עצמה כחסרת יכולת להנכיח את עצמה ולמצוא לעצמה מקום בטוח, מזין וקבוע; גם בבית וגם מחוצה לו; גם מבחינה משפחתית, מקצועית וחברתית. החליפה הרבה מקומות עבודה וסגנונות עבודה (מתעשייה וניהול ,עבודת מזכירות להוראת מתמטיקה בבי"ס תיכון). לאורך השנה האחרונה, עברנו יחד כברת דרך שבה חשפנו את קשייה בקשרים המשמעותיים בחייה (אבא, אימא, בעל, סבים מדור השואה) וחוויות חרדה עם סמנים של אירועים טראומטיים בעברה כילדה קטנה.   

עם זאת, ובאותה רמת עוצמה – נחשפה היכולת היצירתית הנסתרת שלה ליצור לעצמה עולם פנימי עשיר, צבעוני ורב פנים שיש בו הכל: גם שדים ומפלצות, וגם צבעים ואור. במשך שנה שלימה ניסינו לתרגם או לחפש דרך להביא לידי ביטוי וחשיפה של אלה, בחיי היום יום שלה , אך חווית "הספליט" נשארה בעינה, כמו גם תופעה של ניתוק תחושתי ורגשי. 

  יום אחד הגיעה ל. עם סיפור מרגש וקשה שבו תיארה מפגש שלה עם תלמידתה לשעבר, ששרתה אותה כמלצרית במסעדה. אותה תלמידה כעסה עליה כשהייתה מורתה באופן בוטה, ישיר ובלתי מתפשר - כדרכם של צעירים משולחי רסן.

החוויה הייתה עבורה מטלטלת עד דמעות וחוסר אונים. היא לא הצליחה להבין מדוע היא כל כך מתרגשת ומה הביא לה את חוסר השקט הקשה הזה.

במפגש הבא, הסכימה להיכנס לתפקיד התלמידה ונתנה ביטוי בוטה וחריף על ראייתה את המורה שלה ואת החיים בכלל! החלק התוקפני שלה נחשף במלוא הדרו! בהמשך המפגש לקחתי על עצמי להיות התלמידה המתקיפה תוך התעמתות עם "השתיקות" של מורתה ו"נתתי דרור" למחשבות הכמוסות שלי אודות הביקורתיות והתוקפנות המוסווית שלה.

כשהחלפנו שוב את התפקידים, ועברתי לעמדת "הבמאי המראיין", ביקשתי מהתלמידה לבחון באומץ ובחוצפה את מערכות היחסים של "המורה" ובני ביתה. המילים שנולדו מתוך התפקיד הזה היו חדשות ואחרות ופרצו דרך להסתכלות מחודשת על עצמה כמישהי נוכחת, אפילו אם בוטה וחדה. התלמידה, בפגישה הבאה ,הפכה להיות "האש הפנימית הכלואה" שבתוכה – כך התבטאה. נראה שנפרצה הדרך למישהי שחיכתה בפנים לאות מבחוץ.

במפגשים קודמים, כשחוויתי ופרשתי לה את היכולת הנוקבת שלה לראות את הוריה על יחסיהם הסבוכים ואת אביה, בפרט, כדמות מורכבת וקשה ולהתבטא מתוך חווית "הכפיל" הפסיכו דרמטי כמישהי שמכילה בתוכה, גם את דמות הקורבן וגם את דמות התליין – היא הסכימה , כמו גם הצליחה להתגלות בפני שוב עם יכולת היצירה המופלאה שלה.

 ובכל זאת, לא הצלחנו לשנות באמת, את הדיאלוגים האמתיים מחוץ "למעבדה הטיפולית" שלנו.

יתכן שכל העבודה הפסיכודרמטית והפרשנית שלנו הייתה הכנה לקראת אותו מפגש  מטלטל עם תלמידתה לשעבר שבאמצעותה יכולנו ליילד חלקים עלומים בתוכה.

בכל מקרה, המתודה הפסיכו דרמטית אפשרה התגלות אותנטית שבאמצעותה יכולנו, גם אני וגם ל., להלך בתוך התפקידים השונים כמו גם להחיות את "הטלה" המבורך והעשיר שאפשר יצירה – התגלות – הכלה - הבנה - פרשנות-...וחוזר ...

תחומי השירות


  • Share by: